te klein

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Wed Sep 6 10:39:53 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb Pechtold nu een paar keer van dichtbij mogen meemaken. En ik ben
ervan overtuigd geraakt dat die man zich,  zonder zich eigenlijk te
realiseren waar hij zijn nek instak, kandideerde voor het lijsttrekkerschap.
Hij hééft het gewoon niet, komt simpelweg enkele niveau's tekort.

Waarom hij zich dan kandideerde? Ik weet het niet precies want ik kan niet
in 's mans schedel kijken, maar enkele opmerkingen uit zijn mond destijds
waren verhelderend en wezen op een egocentrisme van heb-ik-jou-daar. Zijn
afstandelijkheid tegenover mensen uit de verschillende andere 'kampen'
tijdens de lijsttrekkerstrijd, en vooral vlak erna, sprak ook boekdelen.
Direct na zijn verkiezing tot lijsttrekker liep hij in de hal van het
congresgebouw rond, om met zoveel mogelijk mensen een praatje te maken. De
mensen met een Pechtold-shirt of -trui kregen een warm onthaal maar mensen
als ik - de medewerker van Hein - kregen obligate antwoordjes, de armen over
elkaar, "ja... ja... ja... uh-uh... Oh-wacht even, die moet ik even spreken,
dag hé!"

Wat dénkt zo iemand nou eigenlijk? Dat het met D66 vanzelf wel weer goed
komt tijdens de verkiezingen, dus "als-ik-dan-maar-leider-ben!" is het
belangrijkst?

Welnu, beste Pechtold-stemmers, de "diepte" van Alexander is gisteravond
maar weer gebleken. Met alleen leuk kunnen glimlachen kom je er niet.

Kaj