Hein geen kandidaat, programma een manifest

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Sep 5 14:24:28 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 9/5/06, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at dds.nl> wrote:
>  Ik vond het programma trouwens wel minder slecht dan ik op voorhand
>  vreesde. Wel een vreselijk dik boekwerk - eerder een manifest. Zeker
>  twee-derde van de tekst moet weg. Misschien wel meer. Het moet in een
>  foldertje passen, lijkt me.

Dat foldertje komt er wel.

 Weg al dat sociaal-liberale gedoe, homo-
>  en vrouwenstrijd. Dat snijdt er al aardig in. Maar vooral veel woorden
>  eruit.

Het gaat mij vooral om de consistentie. De lijn die in de intro wordt
neergelegd verheugt mij zeer. Er wordt duidelijk afstand genomen van
het conservatisme van BII, en consequent vanuit de burger geredeneerd,
het kikvorsperspectief noemde Michiel Scheffer dat in mijn tijd (ik
word oud...).

Ik kwam tijdens het scannen echter al een paar standpunten tegen die
lijnrecht tegen de intro ingaan. Hopelijk zijn dat er maar een paar en
worden ze er nog uitgeamendeerd.

Vanavond maar eens helemaal en rustig lezen...

Groeten,
Mark Giebels