Peilingen: Ook De Hond zet D66 nu op 1 zetel

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Sep 3 17:36:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Echt niet?
>
> http://www.pechtold.nl/
> Welkom op mijn website - www.pechtold.nl
>
> "
> EERLIJKE POLITIEK
> HERKENBARE STANDPUNTEN
>
> Kiezen voor D66 is kiezen voor een nieuw perspectief

Is dat sinds Verdonk????????

> D66 heeft de durf om af te wijken. Geen taboes, geen dogma’s, geen
> vanzelfsprekendheden. D66 staat voor solidariteit met nieuwe generaties en
> kansarmen. Voor duurzaamheid en een realistisch milieubeleid. Voor beter
> onderwijs en meer innovatie. Voor een integratiebeleid waarbij openheid,
> tolerantie en dialoog centraal staan. Voor een dienstverlenende overheid
> die niet wegkijkt, maar optreedt. Voor een politiek die niet betuttelt,
> maar kansen creëert en perspectief biedt.
>

> Kiezen voor D66 is kiezen voor een andere politieke cultuur

Waarom niet eerder?????

> Over een kloof tussen burger en politiek moet je niet klagen, die moet je
> overbruggen. Daarom is D66 altijd kritisch over de macht en de verdeling
> van de macht. Wij keren ons tegen het korte-termijn-denken, de
> hijgerigheid en de hypes. D66 is de politieke beweging die altijd en
> overal de dialoog, de nuance en de redelijkheid zoekt. Dat is geen zwakte,
> maar onze kracht. Eerst denken, dan doen!

Daar waar mensen maandenlang op de overheid moeten wachten gaat D66 eerst
nadenken hoe het zou kunnen?????

> Kiezen voor D66 is kiezen voor eigen initiatief
>
> Voor D66 staat het eigen initiatief van mensen voorop. Mensen hoeven zich
> niet te laten welgevallen dat de staat of welke andere instelling dan ook
> beslissingen voor hen neemt waarin ze niet worden gekend, waarop ze geen
> invloed kunnen uitoefenen en waarin hen geen enkele keuzevrijheid wordt
> gelaten. Mensen moeten in staat worden gesteld om zelf hun eigen leven
> vorm te geven.
>

> Kiezen voor D66 is kiezen voor vrijheid en rechtvaardigheid

Vooral voor de mensen die geen keuze hebben?????

> D66 is sociaal-liberaal: vrijheid waar het kan, overheid waar het moet.
> Wij willen bouwen aan een samenleving waarin vrijheid en rechtvaardigheid
> centraal staan. Een weerbare rechtstaat waarin zelfbeschikking en privacy
> zijn gewaardborgd. Een open samenleving voor jong en oud, allochtoon en
> autochtoon, homo en hetero, moslim en christen, vrij en betrokken

Laag opgeleide mensen laten kiezen voor een nog lager loon? De Polen en zo
doen het er toch ook voor en daarom maken we de grenzen open. Ze moeten in
alle privacy en vrijheid kunnen kiezen voor dat lagere loon.

We wachten het wel even af hoor, maar het voorspelt niet veel goeds.

Ger