Normen en waarden: Balkenende wil dwangopvoeding

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 3 14:07:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> - Ergernis om Tunesiëtrip
> AMSTERDAM - In Zuidoost is  opschudding ontstaan over een vakantie van 75
> probleemjongeren naar Tunesië. Het stadsdeel gaf 20.000 euro om hun
> horizon te verbreden, maar ze kwamen nauwelijks uit hun all inclusive
> resort.
> Lees verder: http://www.parool.nl/nieuws/2006/AUG/31/ams2.html

'Ik ben erg geschrokken toen ik hoorde dat de
jongeren vooral lamlendig bij het zwembad hebben
rondgehangen,'' zegt CDA-fractievoorzitter Henk de
Boer. ''De bedoeling was met deze reis hun horizon
te verbreden, ...', en daar schrik dan toch weer erg
van.

Waarom zouden jongeren uberhaupt moeten beantwoorden
aan bedoelingen van anderen? Is die stellinname zelf
niet ziekelijker dan het gedrag van jongeren in
reactie op het hen aangeboden 'perspectief'?

Wat hebben die naziekamp beulen te zoeken bij de
slachtoffers van wanbeleid?

Die 20.0000 Euro is dus weggegooid geld, en ik snap
nog steeds niet waarom politieke partijen zich zo
rechtreeks bemoeien met jongeren op de wijze zoals
zij doen.

De teneur en de vanzelfsprekendheid ook die spreekt
uit het optreden van die politici is om te kotsen.

Want of ze henk of hans heten, het lijken me domme
CDA boeren.

Waar halen ze uberhaupt het primaat vandaan?

Waarom GODVERDOMME (onder)tekenen wij (voor) HUN
(Kind) Rechten om die vervolgens met voeten te treden?

En waarom neemt (mensen rechten minded en minnend)
D66 dan geen stelling?

Waarom neemt Lambrechts hier geen stelling? Die is
toch preventie minded, of geldt hier het argument
van het machtsevenwicht/-balans niet soms?

Hoe definieer je 75 probleemjongeren ? Wie doet dat,
en waarom?

Waarom stelt ze die paarden en wormen niet ter
discussie?

http://www.ursielambrechts.nl/
Ursie Lambrechts: Tweede-Kamerlid namens D66

"
Ontuchtplegers

De maatregelen om te voorkomen dat ontuchtplegers na
een veroordeling nog met kinderen werken, schieten
tekort."

Idd, maar je kunt met een gerust hart het begrip
'ontuchtpleger' ietsje oprekken (als we nu toch
bezig zijn), zo, dat ook die twee CDA Boeren
daaronder komen te vallen, lijkt me. Zoals dat ook
met 'probleemjongeren' wordt gedaan. Je gooit ze in
een containerbegrip en je eigent je alle rechten toe
daarmee (naar eigen ziekelijk (CDA) inzicht) aan de
slag te gaan.

Henk Elegeert