Bloedzeteltjes (en Kaj)

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Tue Oct 31 13:30:39 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Inderdaad. Achteraf is altijd achteraf (en daarmee keek je die koe in
>z'n kont). En dat er niets gebeurt met de slachtpartijen in Irak, in
>Darfur, in Congo, in Afganistan, in het Midden Oosten, ja, dat is ook
>hemeltergend. Maar ondanks dat hemeltergende: je loopt niet weg voor je
>verantwoordelijkheid, ssk als het om iets gaat van 90 jaar geleden.

En dat is nu juist het punt - dat weglopen van verantwoordelijkheden. Ik moet nu aanhoren hoe
politici andere politici de oren wassen over genocide, al is die van 90 jaar geleden, terwijl ze
strak hun smoel houden over (bijvoorbeeld) Darfur.

Als die politici echt denken dat ik ze serieus gaan nemen, hebben ze een enorm gat in hun kop.

Kaj