Bloedzeteltjes (en Kaj)

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Tue Oct 31 12:57:02 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is sowieso een grote zinloze, und zogar hypocriete discussie. Want terwijl hier geluld wordt
over een genocide van 100 jaar terug, en hoe erg die ook was: op dit moment vindt er genocide
plaats in Darfur.

Maar *daar* hebben we het niet over. Komt waarschijnlijk pas over een jaartje of 10, net als nu met
Rwanda. Maar ja, dan is de genocide al gebeurd terwijl het *nu* plaatsvindt.

Waar is de verontwaardiging? Waar zijn de wereldleiders (en Nederlandse politici) die met de vuist
op tafel slaan en *EISEN* dat Sudan wordt binnengevallen door een enorm leger blauwhelmen!?

Ow, wacht, natuurlijk... Er zijn geen weapons of mass destruction. Ja, ok, de regering is fokking
dictatoriaal en racistisch maar hmmm, de Chinezen en Fransen (niet geheel toevallig beiden
vertegenwoordigd in de Veiligheidsraad, met veto) hebben er dikke oliecontracten getekent... Wat
zei je? Oh, dat volk dat momenteel door de regering verjaagd wordt woont in en rond het gebied waar
de meeste olie zit? Hm, vreemd... Oh en dan zijn er natuurlijk ook nog de beelden van dode
Amerikaanse soldaten die door de straten van Mogadishu gesleept worden... Oh en we moeten
natuurlijk de soevereniteit van staten accepteren... Wat, Irak? Nee zeg, Irak was anders joh! DUs
tsja, lastig lastig...

Mag ik, net als sommige zeer gewaardeerde cabaretiers dat ook mogen, even bot zijn?
Rot toch op met die hele hypocriete Schweinerei over zaken die honderd jaar gespeeld hebben. Mag je
het pas over hebben als je NU je verantwoordelijkheid neemt voor zaken die NU spelen.