Bloedzeteltjes (en Kaj)

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue Oct 31 08:32:44 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In Trouw van vanochtend:

"Overigens schrijft Koser Kaya, ineens de kampioen van de genocide-ontkenners,
op haar site dat er in 1915 honderdduizenden Armeniërs zijn vermoord. Ze
vindt het belachelijk dat er in Turkije niet vrij over deze kwestie kan worden
gediscussieerd. Haar standpunt lijkt op dat van de nu hevig verguisde Nebahat
Albayrak van de PvdA. De PvdA probeert de schade in te dammen."

Het gaat er niet om wat Fatma, of D66, van de vraag 'wel of niet genocide'
vindt. Het gaat erom of een volledig in Nederland opgegroeide Turkse ineens
een extra verantwoording moet afleggen over wat er honderd jaar geleden in
Turkije gebeurd is. In het Turkije van haar overgrootvader.

Trouwens, Kaj - je antwoord over de WW komt eraan. Eerlijk gezegd had ik deze
lijst een poosje genegeerd. Het herhalingsniveau was wel erg groot geworden.
Bovendien had ik het erg druk. Maar iemand wees me offlist op je verzoek.
Groeten,
Bert.