weer eens goed nieuws

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sat Oct 28 22:04:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Maar dat ligt nu juist aan het oerwoud van regels dat de meerderheid die
> werk heeft beschermt tegen de minderheid die werkloos is.
> Ontslagbescherming, algemeen verbindende CAO's, eindloonpensioenen,
> allemaal omgekeerde solidariteit. En als je helaas uiteindelijk toch
> werkloos wordt, dan draait je belang opeens 180 graden om. Dan merk je dat
> je er, als je er eenmaal uitligt, niet meer zo makkelijk tussenkomt.
> Volstrekt asociaal. Net zo goed als het volstrekt asociaal is dat kinderen
> van immigranten nauwelijks een kans krijgen. Jouw moeder ondervindt nu aan
> [...]

Nee, dat ligt niet aan het 'oerwoud' van regels. Werkgevers willen gewoon
het risico niet lopen om oudere werknemers aan te nemen. Heb zelf veel
werkgevers meegemaakt die mij opdroegen om 'ouwelui' niet aan te nemen.
"Levert alleen maar gezeur op", "zijn langzaam", "voor je het weet zijn ze
ziek", "heb liever snel iemand", "liever iemand die we wat kunnen kneden",
"oudere werknemers laten zich niks meer zeggen", "we gaan toch zeker niet
iemand aannemen die ouder is dan jij?" blabla. Had nooit een fuck te maken
met regels, pensioen of whatever.

Kaj