Gaza: proeflab voor Israels wapen-research?

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Oct 25 09:32:28 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik kan dat eenzijdige gedoe tegen Israel niet anders vertalen als
(intellectueel) antisemitisme. Historisch gezien heel begrijpelijk, omdat
in Europa openlijk flagrant antisemitisme nog heerste tot in de jaren
1960s, in Polen en Rusland zelfs nu nog. En wat er in een aantal moskeeen
wordt gepredikt ...

Waarom moet je in een langdurig conflict toch altijd *een* partij kiezen?
Juist door enig duaal begrip op te brengen is zoiets als
IRA-Ierland-Engeland opgelost. Daar hebben de strakke pro-IRA en
pro-Engeland lieden weinig toe bijgedragen.

Iets dergelijk zou ook met Palestijnen-Israel-buurlanden moeten gebeuren.
De hindernissen zijn groot: Palestijnen corrupt en onderling verdeeld,
Israel aan de top bestuurd door fundi's, machos en sexmafia, Libanon
beheerst door Herzbollah, Syrie een dictatuur, Egypte een dictatuur, Iran
een dictatuur met atoomdreiging, etc. Daargelaten nog het onzalige verbond
van Israel met Turkije en de USA.

Mensen die in zo'n situatie alleen fel tegen Israel focussen vind ik dus,
vanuit Europees perspectief, gewoon verdacht. Klaar?

En ik maar hopen dat foute mensen in hun "hok" terugkruipen...

hv,u
------