Gerucht: Thom de Graaf burgemeester Nijmegen

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sun Oct 15 16:30:00 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat een vuilspuiterij hier allemaal op de lijst. Ben je pas een echte
> D66-er als je elke goede baan weigert? Ben je pas een echte D66-er als
> je kinderachtig je gelijk wilt halen door niet mee te doen als het spel
> niet precies volgens jouw regels gespeeld wordt?

Nee Bart, maar wat dit alles eens te meer bewijst is dat voor een bepaalde
groep D66'ers de idealen en principes van de partij zomaar weer ingeleverd
worden indien er een persoonlijk aantrekkelijk belang opdoemt. Ik zou nog
begrip kunnen opbrengen voor een D66'er die door die partij verfoeide
achterkamertjespolitiek (want dat is het) burgemeester wordt maar die zodra
hij/zij die positie heeft, direct aan de Raad voorstelt om de volgende
burgemeester te laten kiezen en daarna direct zijn/haar ontslag in te
dienen. Dan maak je pas écht een statement en blijf je trouw aan die idealen
waar je zegt voor te strijden.
Tot nu toe heeft nog niet één D66'er dat gedaan en dus is het zo vaak
gehoorde verwijt van andere partijen - dat D66 net zo lief meedoet aan die
achterkamertjespolitiek - geheel terecht.

Vraag die ik zou willen stellen aan De Graaf: hoe kun je jezelf nog serieus
nemen als je je idealen en principes zomaar overboord gooit bij de eerste de
beste mogelijkheid? En als hij die vraag niet zou kunnen of willen
beantwoorden: hoe wil je dan dat kiezers je nog serieus nemen?

Kaj