Leren van fouten: D66 miste in 2002 'derde weg'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Oct 15 16:24:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> Als dat neerkomt of neer zou moeten komen op een verandering van
> richting, het zij zo, ik heb niets tegen voortschrijdend inzicht.

Wanneer je de kiezer een belofte doet, dan moet je die belofte houden.
Voortschrijdend inzicht is leuk op school, op de universeiteit of op de
leesclub van tante Sidonia, maar NIET als alibi om je beloften te
breken. Dat 'voortschrijdend inzicht' en de draaikonterij die daaruit
voortvloeit, hebben D66 al haar geloofwaardigheid gekost.