Leren van fouten: D66 miste in 2002 'derde weg'

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Oct 13 10:00:29 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vreekamp wrote:

> [...]
> en Brinkhorst kan worden bijgeteld.
>
> Lange jaren werd D66 in het buitenland aangeduid met 'links-liberaal',
> dat is nu ook niet meer reeel. Als ik (de samenvatting van) het
> verkiezingsprogramma goed heb gelezen doen nu slechts nog een paar
> sociaal-culturele puntjes en het amechtig gebrachte burgemeesterschap
> e.d. aan het liberalisme denken. Zelfs op het punt van onderwijs durft
> men niet eens aan kwaliteitsverbetering te denken zoals verwoord door
> Beter Onderwijs.
>
> Kortom, D66 is voor 80% conservatief geworden - en dat is mij teveel.

Dat is het bekende rekenen in percentages en het plakken van labeltjes
daar waar rekenen noch percentages van toepassing zijn en de labeltjes
voor niets concreets staan.

Henk, D66 dat zijn de leden, dat ben ook jij. Wat mist er in het
programma, of wat is er allemaal fout volgens jou? En hoe komt het dan
dat je anderen daar niet van hebt weten te overtuigen, of dat je dat
misschien niet eens geprobeerd hebt?

Bart