Polderiaans managen

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Wed Oct 11 10:54:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

http://www.telegraaf.nl/binnenland/51334091/Zorgverzekeraars_willen_andere_onderhandelingen.html

> Ik ga er van over mijn nek en zie het alleen nog maar erger worden in
> de toekomst. Deze machtsspelletjes gaan immers hoe dan ook ten koste
> van de transparantie en vooral de invloed van de patienten en de
> artsen op het primaire proces. Het is de poldercultuur ten top.

Vooral de laatste zin uit het door jou aangehaalde Telegraaf-artikel deed
bij mij alarmbellen afgaan: "Volgens ZN maakt de arts weinig kans, omdat de
verzekeraars van de Nma een ontheffing hebben gekregen."

Té-ring! De Nederlandse Mededingingsautoriteit heeft een passief fiat
gegeven aan kartelvorming door ziektekostenverzekeraars!?

Vind ik wel een belletje met de Europese mededingingsautoriteiten waard...

Kaj