Hetze?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Oct 9 20:37:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het op de agenda plaatsen van dit onderwerp is een daad van politiek
> vandalisme.

Wiens agenda? Met welk doel. Binnen welke context?

> Het is voor Nederland niet van praktische betekenis,

??? Ons land had geen Joden?

> gaat
> over een ver verleden in een ver buitenland.

Onze buren ...

> Er is een verband met de
> vrijheid van opinie in Turkije, maar daar gaan onze verkiezingen niet over.

Precies. De verkiezingen niet, de gekozenen wel.
Politieke partijen en hun trawanten die buiten het
verkiesbare vallen. En ze zaten overal, er was dus
geen keuze.

> Politiek hoort te gaan over zaken die wél relevant zijn voor degenen
> wiens mandaat men zoekt om het algemeen belang te mogen dienen.

Het algemeen belang van Europa is erkenning, en het
dus weldegelijk van belang wie daar dan op nationaal
  niveau de zaken (negatief) kunnen beinvloeden.

> Het is ook wel duidelijk dat zo'n discussie als deze alleen maar haat en
> nijd oplevert, en niets meer.

Ach sommingen gaan ook van alles roepen als ze zien
   dat de standpunten niet langer houdbaar zijn.

> D66 is toekomstgericht,

Oh, die komt niet als D66 zich er niet opricht is?

En heeft het überhaupt zin om daarop als politiek
partij als D66 gericht te zijn?

Waarom doet D66 niets aan/met het heden?
Oh, dan moet het per direct iets met het eigen
verleden, en men kijkt wel om en richt zich dan
liever op de 'toekomst' die immers geen eisen stelt.

Dan moeten ze de eigen kiezers genocide erkennen?

Ik zie het verband wel. Gelegenheidsargumenten
derhalve van D66.

 > wil zich bezig houden met wat Nederland beter
> kan maken.

Ach gutte, weer zo'n (G)Lubberiaan, Nederland is
ziek en moet beter worden. Na het CDA neemt D66 die
taak op zich?

 > Vrijheid, welvaart, cultuur, een blijvend gezonde
> en prettige leefomgeving, noem maar op.

Amehoela, het erkent weer eens, voor de Europeese
burgers, niet wat het betekent zo'n dergelijk
'houding van ontkennen'. Noem dat maar een blijvend
gezonde en prettige leefomgeving !!!

Welke (europeese) vrijheid, welvaart en cultuur ?

Of jij wilt Turkije buiten de EU?

> Deze discussie vind ik hier dus niet op zijn plaats, en al zeker niet
> als vehikel voor Heins geldingsdrang.

Gelukkig maar, Bart heeft zo'n (Heins) geldingsdrang
in het geheel niet. :)

Henk Elegeert