Prestatienorm voor het oppakken van illegalen

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Oct 4 21:51:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 10/4/06, Martijn Meijering <mmeijeri at xs4all.nl> wrote:
> Een grove fout om als kleine partij in
>
> Tja Mark, dit heb ik je al vaker horen zeggen, maar ik vind het een beetje
> eenzijdig. Op belangrijke punten zijn VVD en CDA inderdaad erg
> conservatief. Hetzelfde geldt helaas ook voor de PvdA, zij het op andere
> punten. De werkelijke oplossing is dus om als grote partij in een coalitie
> te gaan zitten. Maar ja...

Helaas heb ik weinig op met het politiek handelen van alle drie de
grote partijen, da's waar, en inderdaad om verschillende redenen. Dus
wellicht moet D66 inderdaad zeer terughoudend zijn om als kleine
partij samen met  twee van de grote drie in een coalitie gaan zitten.
Dan liever goed oppositie voeren en op die manier een progressief en
consistent tegengeluid laten horen. Tot men zelf zoals in 1994 groot
genoeg is om bepalend te zijn. Maar met PaarsI viel ook alles wel
perfect op zijn plaats; D66 kreeg de zetels in de schoot geworpen en
er ontstond plotseling een unieke kans om de verstikkende macht van
het CDA te breken. Maar waarom zouden die tijden niet terug kunnen
keren? Zeker is wel dat dat nooit lukt als je je in een kabinet laat
meeslepen door het CDA en de VVD....Ik blijf er dus bij dat dat een
grove fout is geweest die, als het al niet dodelijk is, D66 nog wel
een tijdje klein zal houden...

Groeten,
Mark Giebels