Spreekverbod voor LvdL op D66-congres 2/2

Wed Oct 4 07:16:58 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Novum
Datum: 3 oktober 2006

Van der Laan mag niet spreken bij D66
-------------------------------------

(Novum) - D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan mag zaterdag op het
verkiezingscongres van haar partij in Amsterdam niet het woord voeren. Dat
heeft het hoofdbestuur besloten, omdat het programma te vol zou zijn. Van
der Laan is verbaasd over de gang van zaken.

'Het is in de geschiedenis van D66 nog nooit voorgekomen dat een fractie-
voorzitter het woord niet mocht voeren. Ik leg me er maar bij neer', aldus
Van der Laan.

Van der Laan verloor enkele maanden geleden de tweestrijd van Alexander
Pechtold om het lijsttrekkerschap van D66. Pechtold zal zaterdag wel spreken
op het congres. D66 viert deze maand zijn 40-jarig bestaan.

--------
(c) 2006 Novum