Spreekverbod voor LvdL op D66-congres 2/1

Wed Oct 4 07:16:44 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Telegraaf
Datum: 3 oktober 2006

D66-fractieleider Van der Laan spreekt niet op congres

AMSTERDAM - D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan spreekt tot haar eigen
ongenoegen zaterdag niet op het verkiezingscongres van haar partij in Amsterdam.

Volgens partijvoorzitter Frank Dales blijft er te weinig tijd over omdat er veel
ruimte is gereserveerd voor de bespreking van het verkiezingsprogramma en het
afscheid van oud-D66-minister Laurens Jan Brinkhorst.

Volgens Dales had Van der Laan wel vrijdagavond tijdens de viering van het 40-
jarige bestaan van de partij mogen spreken, maar daar zag de fractievoorzitter
volgens hem zelf van af.

Volgens bronnen in de partij is Van der Laan niet blij met het besluit van het
bestuur. Zelf ontkent ze dat dinsdag. 'Ik ben niet boos. Ik ben helemaal niet
bezig met wel of niet een toespraak. Ik hoop dat het een feestelijk congres
wordt', aldus Van der Laan.

--------
(c) 2006 Telegraaf