fatma=goed

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Nov 30 22:29:12 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> Daar zit dus de belangrijkste fout, een  inschattingsfout. Fatma is
> geen puur Nederlandse kandidate, ze heeft een website in het
> nederlands ËN het Turks, ze heeft twee paspoorten en onderhoudt banden
> met de Turkse gemeenschap.
> <...>
>
> Wien Neerlands bloed door d'aaaaaadren vloeit....
> Of niet,  Hein?

Nee hoor. Je begrijpt werkelijk niet wat ik wil zeggen, of WILT het niet
begrijpen. Zelf ben ik verre van nationalistisch. Ik heb de hele wereld
overgezworven, heb in Frankrijk (Paris) gewoond, heb jaren een Duitse
vrouw gehad, heb joodse voorouders....Wat lul je nou van dat Nëerlands
bloed.

> Fout hoor, van Fatma, dat ze weet waar haar ouders vandaan komen. Als
> ze zich nu als raszuivere Hollandsche Deerne had gepresenteerd. dan
> was 't misschien nog anders geweest, wat?

Wat is DIT nu weer voor suggestie. ik herhaal in alle kalmte nog eens
wat ik eerder stelde: er zijn bepaalde misdaden die je nooit en te
nimmer kan, mag en wilt relativeren. Er zijn bepaalde waarden die als
absolouut mogen gelden. Ware dat niet zo, ware álles relatief, dan kon
je de grondwet meteen wegmieteren. Dan kon je de meeste internationale
verdragen wegmieteren. Etnische Massamoord (genocide) is niet iets om
politieke munt uit te slaan, niet in positieve zin (zoals Milosovic het
deed) en niet in negatieve zin (zoals de ontkenners het doen).

> Ik heb dat helaas ook niet. Ik ben een Saks, van afkomst, en een lompe
> dikzak op de koop toe.

Kop op,  Martin. Een beetje comfort mag er best wel wezen. En je weet,
in Turks nationalistische kring valt men als een baksteen voor een
gezond buikje....

> Ik weet dat ik me diep moet schamen voor wat mijn voorouders in 1672
> hier allemaal hebben uitgespookt.

Vertel eens?

> Om over alles daarvoor maar niet te spreken. Wat ze in Engeland met de
> Kelten hebben gedaan.....

Dat is inderdaad niet vriendelijk geweest. Maar de vraag is: ontken je het?

> Ik ril nu nog van schaamte.

Terecht. Ik hoop dat fatma dat ook doet.

> Misschien moet ik maar mijn lidmaatschap opzeggen, want ik heb
> natuurlijk lang niet genoeg afstand genomen van de zonden mijner vaad'ren.

Nee, bij D66 zit je goed, Martin.

> P.S.:
> Verkeer je echt in de veronderstelling dat je het enige en ware Gelijk
> hebt?

Ja, uiteraard.

> Dat anderen niet, even moreel bewogen, tot andere conclusies kunnen
> komen dan jij?

Nee, dat kan ik me niet voorstellen. Er is er maar één die altijd gelijk
heeft en dat ben ik. Mag ik nu lijsttrekker worden (want deze kwaliteit
staat in het profiel).

> Ik mag je Hein, echt waar. Maar je claim op morele superioriteit vind
> ik slecht verteerbaar.

Dan moet je gaan Sonjabakkeren.

> Ik..., ik twijfel.

Arme man.

> En daarom heb ik misschien zo'n moeite met die uitgesprokenheid. Hoe
> uitgesprokener, hoe meer ik er tegen in de contramine raak.

Contramine is geen twijfel maar een pavlovreactie. Pas dus maar op.