felicitaties voor Fatma

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Nov 30 21:10:16 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Damres en heren, sorry voor de typefouten, ik ga er beter op letten!

Bart Meerdink wrote:

> Nivo nul, Hein, je gaat niet op argumenten in, sleept er
> ongerelateerde zaken bij, en moet dus voorspelbaar terugvallen op het
> woordje 'onzin'.

Ik doe het even over (met een PDA-tje op internet is ook niet alles):
Ja, bart, af en toe kraam je er dingen uit waarvan ik versteld sta. Dat
noem ik maar even onzin. Wat me het meest stoort is de manier waarop je
met kritiek omgaat. Je maakt de indruk dat niets en dan ook niets dat de
D66 fractie deed of doet voor kritiek vatbaar is. Je lijkt op een
sektelid dat absolute trouw aan de groep heeft gezworen en iedere
interne en externe kritiek verbeten en defensief wegslaat.

> we tot onze nek inzaten, wordt door de huidige politiek ontkend en
> weggebagatelliseerd. Heeft niets te maken met wel of geen
> betrokkenheid, heeft te maken met onverschilligheid en politiek
> opportunisme. Berekenendheid, iets waar D66 een meester in is
> geworden. D66 is vervallen tot een moreel wrak dat álles doet om te
> overleven.
>
> Je kunt dit natuurlijk wel bij alles poneren. Het is een losse
> flodder, Hein. Argumenten ontbreken bij je, alleen holle retoriek.

Jaja, het wordt misschien nu een beetje heftig. Het zij zo. Als ik de
afgelopen campagne aan mijn geestesoog opnieuw voorbij zie trekken zie
ik Alexander rare bekken trekken bij de lama's, idiote geluiden
produceren bij de wereld draait door, lingospelletjes spelen en met
Wilders kibbelen. Van der Ham spamt zoveel dat hij Boris van der Spam is
gedoopt. Ook zie ik draaien maken van 180 graden, zoals in het
asielzoekers -en generaalpardon-debat. Alles om aandacht te trekken en
die laatste stemmetjes te behouden. Fatma's curieuze geflirt met de
nationalistische Turken hoort ook in dit rijtje thuis. Vandaar mijn
holle retoriek dat D66 is verworden tot een moreel wrak. Vandaar mijn
losse flodder dat D66 álles doet om die laatste stemmetjes te behouden.
Face it. jongen, er moet een grote turnaropund komen, of D66 is geheel
verdwenen. 2 zetels (ik tel de bloedzetel van Fatma niet mee) is het
dieptepunt van het hele bestaan van D66, kijk maar naar de grafieken.
Genocide ontkennen is weerzinwekkend, de ondergang van D66 ontkennen is
dom.

> Dat is het signaal wt Fatma en D66 afgeven, en zo hoort het ook.
>
> Woorden verliezen hun betekenis als je ze zo gebruikt. Ik ben blij dat
> je D66 nooit vertegenwoordigd hebt.

Het D66 dat thans in verval is en waarbinnen kritiek wordt gesmoord en
critici onmondig worden gemaakt, dat D66 WIL IK NIET VERTEGENWOORDIGEN,
is dat duidelijk, Bart!?

> Maar welke schade zul je D66 nog berokkenen door "als D66-er" in de
> publiciteit allerlei dingen te verkondigen die niets met D66 van doen
> hebben?

Wat Fatma heeft gedaan heeft niets met D66 te maken. Dat is de
feitelijkheid, en probeer me niet de mond te snoeren want dat lukt je
niet, mooie vrijzinnige democraat van papier.