felicitaties voor Fatma

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Nov 29 22:47:07 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> van: "Mark Giebels" <mark.giebels at gmail.com>
> datum: 2006/11/29 Wed PM 02:57:04 CET
> aan: "Hein van Meeteren" <heinwvm at chello.nl>
> cc: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>,  D66 at nic.surfnet.nl
> onderwerp: Re: Re: felicitaties voor Fatma
>
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik ben hier niet zo zeker van Hein. Noem me naief, maar volgens mij
> was die steun voor Fatma's zwijgen oprecht, vanuit de partijtop. Ze
> sprongen voor Fatma (één van hen) in de bres. Daarbij hielp ook dat ze
> reeds in de kamer zat, zegt mijn gut feeling. Maar ik geloof wel
> [...]

Maar waarom noem je het zuiveren? Het was/is geen theoretische dicusie, het gaat om een genocide die "ekend" is door de VN. In die zin mag je het vergelijken met Pol Pot of Hitler. Stel: we hebben een Cambodjaanse kandidate en die zegt: "ach, die rode Khmers, ik weet het niet hoor, dat was zo lang geleden en het is zo ver weg, ik laat me er niet over uit".
Ik zou de man/vrouw meteen van álle lijsten mieteren.
Met massamoord valt niet te spotten. Hoe lief je ook kan lachen en hoe mooi je ook je (meest mannelijke) partijgenoten kan inpakken.