felicitaties voor Fatma

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Nov 29 13:46:22 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hier scheiden onze wegen, Marc A. Een partij is een actor die bij uitstek aangesproken mag worden op het collectief. Anders kan een partij haar vetrtegenwoordigend functie wel vergeten. De iezer stemt op en stroming, op een club, op een programma, op een houding. En de partij vertegenwoordigt dit alles.
Fatma mag dus wel degelijk als *D66-er*  worden aangesproken, en omgekeerd mag D66 worden aangesproken op Fatma's gedrag. En dat gedrag van Fatma, gedekt door AP en fractie, is wèl een symptoom van de teloorgang van D66: onduidelijk, zich indekkend, gebruik makend van de opportuniteit, vreemde kronkels in de verdediging. De kiezer ziet het wederom als gedraai van iemand die persoonlijke belangen en algemene belangen door elkaar husselt.  "Typisch D66", lees ik op diverse fora over deze zaak.