felicitaties voor Fatma

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Nov 29 10:04:41 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hein, je legt voortdurend een link die er niet is.
>
>  Er spelen twee punten:
>    * D66 heeft een kamerlid dat in Turkije geboren is.
>    * Turkije heeft een kleine eeuw geleden Armeniers vermoord.

Nee, dat is het punt niet. Het gaat om D66 en wat
voor partij dat nu eigenlijk is.

En is ze er voor iedereen, en hoe maak je dat  helder!

>  Vervolgens leg je een link tussen D66 en die moord omdat in beide zinnen het
>  woord 'Turkije' voorkomt. Dat zou alleen (een heel klein beetje) kunnen als
>  het kamerlid in kwestie zich op enerlei wijze over deze zaak heeft uitgelaten.

http://www.fatmakoserkaya.nl/
Nederlands :: Turkçe :: English

Waarom geen :: Arabisch :: Marokkaans :: Armeens ::,
etc ??

>  Maar dat heeft ze nu juist *niet* gedaan.

"
..
Zijn er vele honderdduizenden Armeniërs afgeslacht
in die dagen? Zeker. Daarover kan geen twijfel
bestaan. Het is nodig dat, ook in Turkije zelf, een
volwassen en wetenschappelijk debat op gang komt
over wat er precies gebeurd is tijdens de val van
het Ottomaanse Rijk, wie daarvoor
verantwoordelijkheid heeft te dragen, en hoe die
gebeurtenissen moeten worden gekwalificeerd.
..

Maar het punt is: is dat waar het nu om gaat, hier
in Nederland? Waarom worden Nederlandse
kandidaat-politici van Turkse komaf plotseling aan
de schandpaal genageld en gedwongen om zich te
bekennen tot het genocide-standpunt, op straffe van
verwijdering van de kieslijst?

..

Trouwens, als je dan tóch het debat over 1915 wilt
aangaan: waarom wordt niet-Turkse kandidaten niet
dezelfde vraag gesteld? Doet het er soms toe wat je
afkomst is als het gaat om een beoordeling van
historische gebeurtenissen? Wat nu als een
autochtone Nederlandse politicus de Armeense
genocide zou ontkennen? Wordt hij dan óók van de
kieslijst geschrapt?

..

Meten met twee maten, de vrijheid van meningsuiting
selectief toepassen: het zijn zaken waardoor ik
spontaan mijn fez op wil zetten en onder het luid
slaken van Turkse oorlogskreten een stevig
kromzwaard wil trekken. Om ten strijde te trekken
tegen hypocrisie en ongelijke behandeling. Daar ben
ik namelijk een vrije, vrijzinnige, zelfstandig
denkende sociaal-liberaal voor.

En gelukkig denkt mijn partij D66 er net zo over.
"

Wie meet hier en met welke maten en in welke mate?

>  Jij wil steeds dat ze die link wel legt en zich juist wel - in afkeurende
>  zin - uitlaat. Maar die link *is* er domweg niet. Die link werd gelegd door
>  CDA en PvdA - en in reactie daarop door halsstarrig ontkennende Nederlandse
>  Turken. Die kan men op een en ander aanspreken, niet iemand die hier volko-
>  men buiten staat.

Het spiegelpaleis? Alleen wij (D66-ers) maken wel
uit of 'de link' er is of niet?

>  Uitzondering zou zijn als er een deal zou blijken te bestaan tussen FKK en
>  de ontkennende Turken. Dan heb je zonder meer gelijk.

Je verbindt er een voorwaarde aan, maar doet die er
toe? Blijft D66 meester over de beeldvorming omdat
ze dat zelf graag wil?

> Maar ja, waarom zou men van zoiets uitgaan ?

Ik vraag me af hoeveel vredelievende Koerden nog op
  D66 hebben gestemd? Of hoe de PKK er tegenaan kijkt?

Je kunt toch niet net doen of die niet bestaan? Op
welke wijze is het nu nog louter Nederlands?

Nederland huldigd een ander standpunt dan dan de VN?
D66 huldigd een ander standpunt dan Nederland en dan
van de VN?

Is de vraag: "Maar het punt is: is dat waar het nu
om gaat, hier in Nederland? Waarom worden
Nederlandse kandidaat-politici van Turkse komaf
plotseling aan de schandpaal genageld en gedwongen
om zich te bekennen tot het genocide-standpunt, op
straffe van verwijdering van de kieslijst?", wel een
zuivere vraag?

Henk Elegeert