felicitaties voor Fatma

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Nov 28 23:52:55 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het zal jullie nog niet zijn opgevallen, maar ik heb op Fatma gestemd: een
nieuw, onafhankelijk en fris geluid, veel gevoel voor humor en niet te
beroerd om te zeggen waar het op staat. Wat anders dus dan de
geparachuteerde ambtenaren. Die foto in de Volkskrant vanochtend (ik zal
kijken of ik deze hier op de lijst kan krijgen), van Fatma leunend op een
bijna verliefde Bert Bakker zei me ook genoeg: na twaalf jaar moet je
vooruit kijken en andere dingen doen.

Tjerk

>Er is geen twijfel dat D66 een erg slecht resultaat heeft geboekt, en de
partij heeft geluk gehad nog juist drie zetels te behalen. Maar hoe
zeker ben je dat al die mensen die op Fatma gestemd hebben geen
affiniteit met D66 hebben? Het gaat nog steeds om een zeer klein deel
van de mensen met een Turkse achtergrond. Ik schat toch echt in dat niet
het onderwerp zelf (de Armeniers) maar de verontwaardging over dat men
op deze kunstmatige wijze de tegenstellingen tussen Turkije en de EU
opstookt (alsof het al niet stroef genoeg loopt) de kern is van de extra
voorkeursstemmen voor Fatma.

> Voor die enorme hoeveelheid stemmen voor Boris van der Ham heb ik dan
> ook veel meer respect. Felicitaties aan hem, geweldig gedaan! Voor mij
> is hij de nummer twee van D66 momenteel.

Dat ben ik met je eens, en hij groeit nog steeds, in zijn functie van
kamerlid.

Bart

> Groeten,
> Mark Giebels