felicitaties voor Fatma

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Nov 28 17:30:50 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 11/28/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Niet datgene wat in de publiciteit speelt verdient aandacht, mensen die
> achter de waan van de dag aan lopen zijn er al veel te veel. Ik verlang
> van een politicus dat deze zich bezighoudt met zaken van een inherent
> belang. Hoofdzaken, geen bijzaken.

Nadat dit tot het terugtrekken van Turks Nederlandse kandidaten bij de
PvdA en het CDA had geleid, was dit een hoofdzaak voor Fatma's
kandidatuur. Terecht of onterecht. Dat ga je toch niet ontkennen?

> Er is geen twijfel dat D66 een erg slecht resultaat heeft geboekt, en de
> partij heeft geluk gehad nog juist drie zetels te behalen. Maar hoe
> zeker ben je dat al die mensen die op Fatma gestemd hebben geen
> affiniteit met D66 hebben?

Net zo zeker als jij. Je schreef immers eerder:
"Dus, Bert, Boris heeft zijn zetel indirect aan je advies aan Fatma te
danken ;-)"

En die stelling klopt niet als je van mening bent dat velen affiniteit
hebben met D66, want dan was het gros van die stemmen sowieso naar D66
gegaan.... ;-)

 Het gaat nog steeds om een zeer klein deel
> van de mensen met een Turkse achtergrond.

12,3 % volgens een schattig van de NOS. Maar 30 duizend ligt dichter
bij 20% schat ik zelf. En daar zitten de Turkse Nederlanders die op
Pechtold en andere D66'ers hebben gestemd nog niet eens bij. En ook
niet die vrijzinnige Turkse Nederlanders die vanwege de opstelling van
de D66 fractie in dezen juist *niet* op D66 hebben gestemd. Hoe dan
ook, het gaat niet om een zeer klein deel....

 Ik schat toch echt in dat niet
> het onderwerp zelf (de Armeniers) maar de verontwaardging over dat men
> op deze kunstmatige wijze de tegenstellingen tussen Turkije en de EU
> opstookt (alsof het al niet stroef genoeg loopt) de kern is van de extra
> voorkeursstemmen voor Fatma.

Ook dat laatste heeft uiteraard met het onderwerp van de genocide op
de Armeniers te maken.

Groeten,
Mark Giebels