felicitaties voor Fatma

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Nov 28 16:31:05 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Tja, en daarin heb je gewoon ongelijk. Puur en simpel. Althans, dat
> vind ik ;-) Daarmee valt de grond onder je voeten weg bij al je
> tirades betreffende dit onderwerp. Twijfel je ooit wel eens aan je
> eigen gelijk?

Zekers, Bart. maar er zijn zaken waaraan in niet twijfel. Wat een
misdaad, hè. Ik vimnd bijvoorbeels Stalin een massamoordenaar en een
crimineel, en daar twijfel ik geen moment aan. Foei. En Saddam Hoessein
vind ik ook een criminele gek die levenslang opgesloten moet worden. En
de holocaust, nee, daar twijfel ik geen moment aan, is een
weerzinwekkend onderdeel van de 2oste eeuw. De massamoord op de moslims
in Srebrenica, geen haar op mijn hoofd twijfelt aan de
verwerpelijkheid....En in dat rijtje zit de genocide op Armeniers tussen
1915 en 1918.

> Het enige wat van Fatma verlangd wordt is dat ze blijft functioneren
> zoals ze de afgelopen termijn heeft gefunctioneerd. Als 100% D66-er dus.

Onmogelijk. Ze heeft haar D66 ziel verkocht aan de Turkse Nationalisten.
Een Faustiaans minidrama. :-[

> Wie een claim op haar wil leggen voor iets anders heeft geen enkel
> recht van spreken en kan de boom in.

Dat kan ook niet, ze heeft een vertegenwoordigende rol voor 30.000
genocide relativeerders op haar ranke schoufders genomen. Die mensen
willen hún meisje zien doen wat zíj van haar verwachten. Fatma is ineens
weer helemaal Turks geworden, en ze heeft daar zelf voor gekozen.

> Uiteraard moeten we er wel mee rekenen dat veel van deze deze 'Turkse'
> voorkeursstemmen bij een volgende gelegenheid misschien ergens anders
> terecht gaan komen, voor zover zij tenminste voor het eerst op onze
> partij stemden (spreekt vanzelf bij switchende kiezers).

Ze zullen op elke partij stemmen die hun dubieuze wereldbeeld accepteert.

> Wat je schrijft over de mensen die hun stem op Fatma uitgebracht
> hebben kan trouwens ook op geen enkele manier door de beugel. Mensen
> als groep in een abject hoekje drukken zonder ze ook maar te kennen...

Wel ja, ga de boodschapper te lijf. Beste Bart, waar blijft je
onafhankelijke, vrije geest?