felicitaties voor Fatma

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Nov 28 01:47:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Bart, we zijn een partij van vrijheidslievende mensen die hun hart op de juiste plaats hebben zitten. We wensen een werkbare, inspirerende combinatie te maken van vrijheidsdrang en sociaal geweten. Daarop stemmen onze kiezers, als het goed is. Dat doen we dus al jaren niet goed. We zijn onherkenbaar geworden voor onze kiezers. We hebben ze verraden. .

Je weet dat ik het met dat laatste oneens ben. D66 heeft niemand
verraden. D66 /ís/ eerder verraden. Over de (on)herkenbaarheid van D66,
zeker, ook ik heb regelmatig (hier) gezegd dat D66 slecht communiceert.
Misschien ook wel hoofdzaken met bijzaken verwart, met een in wezen
sterk verhaal toch de mist weet in te gaan, en niet helder vertolkt wat
onze natuurlijke (vrijzinnige) achterban graag wil horen. Sterker nog,
ikzelf mis soms dat heldere, onafhankelijke standpunt: software
patenten, houding t.o.v. de VS (o.a. ook persoonsgegevens, uitlevering
aan de ondermaatse rechtsstaat in de VS) en Israel, het op de tocht
zetten van de burgerlijke vrijheden in Nederland (en nog veel meer).

Ik zie dat als echter als een min of meer toevallig onstaan
kwaliteits-manco in de D66-top. Ik hoop dat de bij D66 aanwezige
talenten (waaronder ook Pechtold) zich zodanig weten te ontwikkelen dat
dat verbetert.

> Fatma heeft met een ánder geluid dat dit D66 geluid haar 30.00 stemmen geworven. Draai daar niet omheen, gvd. We hebben TWEE zetels en niet meer gekregen. Dat is in een intriest feit. En ontkennen, wegkijken, critici straffen en vrolijk dorgaan op de heilloze weg hebben geen enkele zin. Ga nu eens gewoon de confrontatie met de REALITEIT aan.

Ik heb Fatma's campagne niet gevolgd. Ik lees wat zij op haar website
schrijft ( http://www.fatmakoser-kaya.nl/commentaar.html ) en ik ben het
daarmee eens. Als je betoogt dat dat standpunt van haar niet-D66 is
overtuig je me daarmee dus ook absoluut niet. Nederlandse
parlementariërs horen zich nuttig te maken voor de mensen die zij
vertegenwoordigen (alle Nederlanders). Dat doen zij pertinent niet door
hun tijd te verdoen aan de Armeense kwestie.

Als er mensen op D66 gestemd hebben die dat gedaan hebben omdat ze zijn
misleid over wat D66 is, dan is dat fout. Ik weet niet zeker of dat is
wat je beweert, maar indien ja, kom dan met bewijzen.

Bart