Sociale werkplaatsen bv.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Nov 26 08:35:15 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb een kennis die de adminstratie bij het CWI doet wat betreft de soc. werkplaatsen. Wat een gigantische puinhop zeg en de kosten.
Die werkplaatsen zijn bedoeld als opstapje naar een reguliere baan. Ik meen dat het 1999 was dat ze concurerend moesten worden en hun eigen broek op moesten gaan houden.
Het vevolg daarvan is dat de mensen die het tempo aankunnen angstvallig worden vastgehouden om te kunnen concureren en de echte (minder)valide mensen in de kantine zitten met een krantje of zo, en een bakje koffie. Die zijn geweldig voor de subsidie van de gemeenten. Ze doen en mogen zo goed als niks. Een ding hebben ze goede, ze hebben fantastische managers.
Hier is een bedrijf dat er momenteel veel gebruik van maakt in de logistiek. Goedkoop en vooral veel misbruik van de geestelijk wat gehandicapte mensen. Jagen, jagen achter die mensen aan en voor elke weer 10 anderen.
Maar ja, er zijn toch genoeg ambtenaren mee zoet.

Ger