Hoezo kiezen?

Sat Nov 25 14:51:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>Eerst gaan we ihkv het dualisme een wethouder er neer laten zetten die
>wordt uitgekozen door de raad of een deeltje ervan. Daarnaast hebben we
>het over een gekozen burgermeester en een premier, net las ik weer wat
>over een informateur.

 In het AD van vanmorgen stond een stuk over de informatie. Ze is niet
 bij wet geregeld - men kan doen wat men wil. De koningin behoeft er in
 't geheel niet aan te pas te komen, er behoeft geen grondwet te worden
 aangepast, niets van dat alles. De Kamer hoeft alleen maar z'n mind op
 te maken wat men nu eigenlijk wil. Maar daartoe is de politiek niet in
 staat. Boris-II heeft daar iets aan gepoogd te doen (alle lof daarvoor),
 maar het blijft trekken aan een dood paard.

 Zie,
    http://www.ad.nl/verkiezingen/article843489.ece
    http://www.ad.nl/binnenland/article843490.ece