Jonge Democraten zien toekomst voor D66

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Nov 25 08:36:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Steven Rieder wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hoi,

> Nee. Maar daaruit concluderen dat de JD een orgaan van D66 is is niet
> correct. Niet alle JD-leden zijn eveneens lid van D66.

Hoi,

Nou ja, het is dus wel gewauwel want er is totaal
geen verbinding. Er zijn hooguit (toevallig) wat
leden van D66 ook lid van het andere orgaan (De  JD).

Kortom: De JD is dus geen orgaan van D66 en dus ook
niet aan D66 verbonden jongerenorganisatie. Die
conclusie lijkt me juist.

Leek me ook al hoogst ongewenst om als partij die
zich verzet tegen verzuiling zo'n
leeftijdsverzuiling zou toestaan. Maar, goed daarvan
is dan dus geen sprake.

De JD is dan dus een organisatie die zich ook
tenonrechte (en op oneigenljke gronden) mengt in
andermans aangelegenheden. Het is een belangenclubje
met een eigen volstrekt eigen agenda.

Als het een vakbond was wist Bert er wel raad mee. :)

Een voetbalclubje of gelijk welke andere met
D66-leden zou het vrij staan hetzelfde te doen?

Het is me helder.

Henk Elegeert