D66 staat stabiel op extreem laag niveau

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Nov 20 12:13:53 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zal voor 2050 zijn of zo

Ger

----- Original Message -----
From: "John Wijsmuller" <j.wijsmuller at planet.nl>
To: "Ger" <gmw.arts at home.nl>
Cc: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>; <d66 at nic.surfnet.nl>
Sent: Monday, November 20, 2006 11:19 AM
Subject: Re: D66 staat stabiel op extreem laag niveau

Beste Ger, Marc en andere lijsters,

D66 moet het hebben van een toekomstvisie. D66 moet in ieder geval de
suggestie wekken te weten waar het met Nederland en de wereld naar toe
moet. De opportunistische juristen en interim managers van D66 hebben
hier geen enkel idee over. Met de totaal mislukte regeringsdeelname is
de lucht er helemaal uit. De overblijvers krijgen 4 jaar om na te denken
over de betekenis van D66 voor Nederland.

Merkwaardig is dat in Ede de functie van D66 vooral door de
omstandigheden wordt gedicteerd. D66 wil de coalitie dwingen tot
marktconform handelen en open aanbesteden. Wij voeren voortdurend actie
tegen irrationele prestigeprojecten, zoals de Toscaanse heuvel die in
Ede Noord moet verrijzen en het verdiepte spoor op de spoorlijn
Utrecht-Arnhem. Wij wijzen op het belang van verkeersveiligheid, waar
Ede op bezuinigd en verwerpen het asociale woningbouwbeleid. In Ede
worden vele goede goedkope woningen in het kader van wijkverbetering
gesloopt en daar komen te weinig en duurdere sociale woningen voor
terug. Subsidie wordt gezien als gratis geld en met groot gemak over de
balk gegooid. Ondertussen wordt in de sociale, sportieve en culturele
sector voortdurend bezuinigd. De lokale media hebben zo weinig ruimte
voor politiek dat de kiezers er maar weinig van meekrijgen.

Het grootste probleem zowel nationaal als in de gemeente is de
overheersende wens van bijna alle politici om mee te regeren met de
grootste partij. Deze geilheid verdrijft alle kritiek en laat de
grootste partij, in Ede het CDA met 25%, overal mee weg komen. Hetzelfde
principe werkt binnen partijen. Kritische kandidaten en raadsleden
worden weggewerkt uit de partijen. Samenwerking is natuurlijk heel
belangrijk om een gemeente te besturen, maar in Ede leidt het
kritiekloos samenwerken tot onfrisse verhoudingen.

Groeten,

John Wijsmuller