voedselbanken: discussie op BNR

Vreekamp vreek72 at HETNET.NL
Mon Nov 20 07:19:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou, Bart, de PvdA vindt in ieder geval dat die voedselbanken ''overbodig''
zouden moeten zijn. Letterlijk de uitspraak van ex-wethouder PvdA Spekman
(Utrecht), tevens kamerkandidaat, toen ik hem daar afgelopen vrijdag in het
openbaar over aansprak nadat hij op een forum in de Domkerk weer zijn riedel
over armoedebestrijding had geuit. Toen ik reageerde met: ''dit klinkt nogal
afstandelijk, suggereert dat die inmiddels honderden vrijwilligers niet door
u worden gesteund'', zweeg hij gauw. En dan te bedenken dat die
Voedselbanken a-politiek zijn, niet eens worden geclaimd door de SP of GL.

Zo paternalistisch en regentesk is de PvdA dus, zelfs bij een van hun eigen
speerpunten...

Henk Vreekamp