Splitsing energiebedrijven

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sun Nov 19 01:17:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heb het even nagevraagd.
De wet  biedt op zich al de ruimte, wat nodig is, is een Koninklijk Besluit op
basis van de wet. Wijn heeft toegezegd dit KB vooraf met de Eerste Kamer (en
uiteraard met de Tweede Kamer) te bespreken.
De aanpassingen zijn dus niet spectaculair, anders had de wet gewijzigd moeten
worden (en dat kan inderdaad niet, alleen per novelle via de Tweede Kamer).
Een wet terugsturen naar de Tweede Kamer kan overigens niet. Dit
terugzendrecht (om 'nee' te voorkomen) staan wij wel voor, maar is nog niet
geregeld.
Groeten,
Bert Bakker.