Normen en waarden: Nederlanders martelden Irakezen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Nov 17 13:16:02 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Ik neem aan dat je niet op mij persoonlijk doelt, want ik ben altijd
> tegen
> al deze missies geweest... Je bedoelt dus dat D66 nu, naar aanleiding van
> wat nu bekend is geworden, geen spijt mag tonen dat men er toentertijd
> mee
> instemde?

Maar D66 heeft heel nadrukkelijk via een congresmotie p[rincipiewel
tegen de inval en bezetting gestemd, helaas hebben de dames en heren
TK-leden en bewindsmensen weinig tot geen meetbare follow up gegeven aan
de congresuitspraak. Daarom heb ik indertijd voor een jaar de partij
verlaten. En ja, ook Bert Bakker was op z'n minst onduidelijk in zijn
standpunt. Net als de andere TK leden. D66 komt vrijwel altijd TE LAAT
en ACHTERAF tot inzichten. We moeten leren actueel en OP HET MOMENT
stelling te nemen. Dá's pas lef.