Naar de campagnebus van D66 geweest

Steven Rieder Steven at RIEDER.NL
Sat Nov 11 21:11:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo,

Ger schreef:
> De eerste die zich lieten zien? De campagne loopt nog maar even hoor.

De campagne loopt eigenlijk natuurlijk continu. In ieder geval was het
opvallend.

> Verkiezingen zijn geheim toch, dus hoe weet je zoiets, er staat ook, de
> vraag is.

Je kan het mensen op grote schaal vragen. Vgl. met peilingen.

> Dat je mij niet hebt gezien kan kloppen, je kent me niet eens en wees
> niet teleurgesteld, ik jou ook niet. Dat de lokale mensen niet zijn
> komen opdagen zegt of iets over de lokale mensen of iets over het
> bestaan van die afdelingen toch?

Er waren lokale mensen van tevoren op de hoogte, dus ik neem aan dat het
nu aan hen lag. Natuurlijk is er nog wel een afdeling, alleen spijtig
genoeg geen fractieleden meer. Ongetwijfeld zorgt dat voor een "het
heeft toch geen zin"-sfeer, die ik veel te vaak tegenkom. Juist daarom
is het zo belangrijk overal langs te gaan met die bus, om met een groot
campagneteam ondersteuning te geven. Dat had ook begin dit jaar gedaan
moeten worden...

> Maar ik begrijp dat je jammer vindt dat we jou niet persoonlijk hebben
> aangesproken. Was dat toen je met een hele kluit allemaal bij de
> oversteekplaats stond naar de parkeerplaats en er de folders wilde
> uitdelen? Leg me maar eens uit wat je moet bij zo'n lokaal winkelcentrum
> terwijl je een behoorlijke stad bij de hand hebt, net als Roermond of
> den Bosch.

Die hebben we dus *ook* gedaan.

> En een Mark en Salima ken ik niet zo maar hoor en ik volg het nog wat,
> dus laat staan de mensen die zich er niet in verdiepen.

Mensen die zich er niet in verdiepen kennen überhaupt niemand, maar er
waren dus wel degelijk kandidaten aanwezig. Dat "de top" er niet was
vind ik volkomen begrijpelijk: die kunnen mensen op een andere manier
vaak beter bereiken dan door alleen te flyeren.

Steven