Analyse NRC over campagne-nihilisme

Thu Nov 9 09:08:38 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In de NRC/Handelsblad van vandaag (of van 31 oktober en vandaag pas online,
dat is me niet erg duidelijk) staat een fraai stuk over nihilisme in de
verkiezingscampagne van de hand van Jos de Beus,
   http://www.nrc.nl/opinie/article528523.ece

Er staat precies datgene in dat ik hier zelf regelmatig opmerk - maar dan
in een ietwat bredere contekst en gelardeerd met voorbeelden.

Zeker lezen !

Ik vind de campagne inmiddels nauwelijks nog te volgen. Een normaal mens
kan z'n aandacht onmogelijk bij alle flauwekul houden. Gisteren zapte ik
de netten af en zag plotseling Rutte op een bank bij iemand die onophou-
delijk de meest nietszeggende uitspraken uitbalkte - Rutte kreeg geen
enkele gelegenheid om te zeggen wat hij met z'n VVD zoal wil en vond dat
zo te zien vreselijk leuk...

De politici maken zich momenteel volkomen belachelijk. Dit is als het ten-
toonstellen van mismaakten op de kermis... mensonwaardig !