Verminking JD-beginselen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Nov 7 11:32:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Steven Rieder wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Slechts 1 wijziging is aangenomen: (...) voor een open en pragmatische
> --> (...) voor een open, pragmatische en duurzame (...). Verder is de
> oude beginselverklaring ongewijzigd gebleven. De JD is dus nog steeds
> vrijzinnig-democratisch, en streeft nog steeds naar een radicale
> democratisering van de maatschappij.
>
> U vraagt, wij draaien ;-)

Wat is er open of zelfs maar pragmatisch aan een
aparte club voor de jonge (democraten?) ? Het lijkt
me een vorm van leeftijdsdiscriminatie voortkomende
uit een hokjesgeest vergelijkbaar en/of eigenlijk
nog veel erger dan de verzuiling.

Afschaffen, lijkt me. Kunnen leeftijdgroeperingen
opeen normale manier met elkaar rekening houden en
met elkaar omgaan. Kom op maar met die radicale
democratisering!!

Henk Elegeert