Peilingen De Hond 4 november 2006

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Mon Nov 6 08:49:12 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>die bedoeling had men natuurlijk niet alhoewel men er wel is op gewezen. Men
>dacht alleen zichtbaar te zijn in een kabinet ipv erbuiten.
>Steeds werd er maar geroepen, het zijn maar peilingen. Dat is ook zo soms,
>behalve als ze altijd in een bepaalde richting wijzen, helaas. Maar ja, de
>durf was er niet toen, men had op heel andere onderwerpen moeten breken.
>Toen men brak bleef men het kabinetsbeleids steunen zei men, glad verkeerd
>dus. Ik zie niet wat je in 16 dagen nog even kan veranderen in die peilingen
>maar misschien zit ik er naast.
> [...]

Op sociaal-economische onderwerpen had D66 niet eens kunnen breken, al hadden ze het gewild. Juist
die agenda was kennelijk de reden waarom ze in eerste instantie toetraden. Want ik kan mij *niet*
voorstellen dat men de committering van CDA en VVD aan de democratische vernieuwingsagenda bij D66
werkelijk serieus nam. Waarvan akte, trouwens.