Kijktip: De nieuwe gezichten van D66

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed May 31 11:33:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/31/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:
> beperkt de vrijheid. Maar, zou je helemaal geen grens stellen aan de
> hoeveelheid geld die met het spelletje (of *elk ander spel*, is bingo
> uniek?) gemoeid is, dan wordt het serieus en big business. Enter Las Vegas.

De coffeeshops in Amsterdam floreren door toerisme, omdat het in de
rest van de wereld niet mag. Las Vegas heeft zich kunnen ontwikkelen
tot zo'n belachelijk gokparadijs, omdat het in de meeste andere
plekken in de VS niet mag. Zoals zo vaak, creeert een verbod juist
overdadig geconcentreerd consumentisme. Vind ik als liberaal wel leuk,
want je kunt de paternalisten er altijd zo lekker mee om de oren
slaan... ;-) De pornoindustrie in de VS draait als een tiet, omdat op
TV letterlijk alles tot in het absurde wordt weggeblurd en
gepiept...om nog maar een voorbeeldje te geven. De echte
fundamentalist wil dan vervolgens ook die 'excessen' gaan aanpakken,
maar vindt daar in het vrije westen meestal geen draagvlak voor.
Dubbel lachen...Maar in feite is het natuurlijk wel diep triest dat we
in zo'n bekrompen wereld leven waarin er maar een paar vrijplaatsen
zijn voor vele zaken. Of het nu gaat om drugs, gokken, nudisme,
homoseksualiteit, religie, seks, meningsuiting, abortus, euthanasie,
of het vormgeven van je huis....

Groeten,
Mark Giebels