Dreiging door familie Hirsi Ali/Magan

Tue May 30 08:20:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Dat Hirsi Ali inderdaad asiel zocht in Nederland om een gearrangeerd
>huwelijk te voorkomen, en dat haar familie haar zag als "heks" want
>ongehoorzame moslima. Lijkt me niet moeilijk.

 Dat is het verhaal *nu*. Maar wat was het verhaal toen ze asiel zocht,
 daar gaat het toch om ?

 Het verhaal destijds was dat ze uit Somalie kwam, 5 oorlogen had mee-
 gemaakt. Geen woord over haar familie (dat was nu juist het aardige
 uit de Zembla-uitzending). Integendeel: ze correspondeerde er op los
 met haar vader, bezocht familie in Nederland en Duitsland. En waarom
 ook niet, dat zou iedereen onder dergelijke omstandigheden toch doen ?

 Ze heeft dat huwelijk aangegrepen om Kenia uit te komen. Ze heeft de
 echtgenoot gebruikt om een vliegticket richting Europa te krijgen.
 Daarna had ze hem niet meer nodig en werd hij gedumpt. Zoals ze ieder-
 een dumpt die ze niet meer nodig heeft.

 Wat die brieven betreft: waarom zou haar vader een zoekactie coordi-
 neren als hij wist waar ze zat ? En waarom zou haar vader een dochter
 die louter trouwt om een vliegticket geen verwensingen naar het hoofd
 slingeren dat ze de boel bedrogen heeft en dat hij lelijk te kijk
 staat ? Dat is toch niet zo raar ? AHA heeft zich gedragen als een
 ordinaire hoer - moet'ie dat dan leuk vinden of zo ? Niemand zou zo-
 iets leuk vinden, dus waarom een Moslim dan wel ?

 En pas daarna, toen ze al lang en breed in Nederland zat, al assiel
 had, toen begonnen de verhalen. Toen begon ze weer te liegen. Toen
 deed ze weer net zoiets als waarvoor haar vader haar vervloekt. Wil-
 len mensen nare dingen over Moslims horen (ja, want in Nederland is
 het taboe om het over de overlast door immigranten te hebben en dus
 hebben we het over de overlast door Moslims) ? Nou, zij 'komt' uit
 het moslimland Somalie en verzint wel wat. Is feminisme in de mode,
 zij weet een passend vrouwenleed-verhaal op te dissen.

 Ze heeft gewoon iedereen gebruikt. Ze heeft zich omhoog geneukt en
 zich overal naar binnen gelogen (feminisme, film, filosofen-liberalen,
 media, PvdA, VVD) door exact die beschuldigingen te uiten die in een
 bepaald circuit in de mode zijn en verzon daar een passend verleden
 bij. Vandaar dat er zoveel verledens van AHA te vinden zijn.

 En dat deed ze omdat ze iedereen ontrouw is. Omdat ze de stoornis
 heeft die haar vader en vriendjes haar toedichten. Wat anders ? Het
 is toch heel onwaarschijnlijk dat *al die anderen* gek zouden zijn
 en een bedreiging voor AHA zouden vormen ? Waarom gaat ze dan met
 die mensen om ? Het is toch veel waarschijnlijker dat mensen die met
 haar in aanraking komen te laat beseffen waartoe AHA in staat is ?