Twijfel en indeterminisme (was: lijsttrekker)

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat May 27 12:16:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc, een toekomstvisie is nodig voor het verantwoorden van een koers,
i.e. het geheel aan keuzes die in het heden worden gemaakt. Een
toekomstvisie is niet hetzelfde als de toekomst voorspellen, wat jij
lijkt te suggereren.

Dus bv. Lousewies constateert terecht dat de VS veel socialer is voor
gehandicapten als het om de openbare ruimte gaat. En ze wil dat
Nederland zich ook ontwikkelt in die richting. En dus pleit ze voor
een deltaplan, een rigoreuse koerswijziging. Is dat deterministisch?

Groeten,
Mark Giebels