Hirsigate: 'Submission' was plagiaat

Wed May 24 13:53:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Naar mijn idee is Marc-Alexander niet zozeer geobsedeerd door AHA, maar
>eerder door de mensen om haar heen, een sektarisch-achtige cultuur,
>mensen die blind zijn geworden voor feiten die hen weerspreken
>(cognitieve dissonantie), die niet (meer) in staat zijn tot rationele
>afwegingen en weloverogen, onafhankelijke evaluaties.

 Ja, precies.

 Dat is dan ook de reden dat ik vlak na de moord op Van Gogh deze analyse,
 produceerde,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0412&L=d66&P=R108534

 Wat de steun aan AHA op deze lijst betreft: daar gaat die film 'The
 Crucible' (die ik maar eens opnieuw noemde) nu juist over.

 De 'duivel' is niets anders dan de ultieme omkering van Goed en Kwaad.
 'Kwaad' met een grote 'K' dus (de duivel bestaat dus wel degelijk).
 In die film (maar dus ook in het echt, het gaat immers om een ware gebeur-
 tenis) zijn de onschuldigen de schuldigen en de schuldigen 'hun' zelfbe-
 noemde slachtoffers. Wie dat in deze film ziet, ziet hetzelfde rond AHA.

 Als AHA voor haar cartoontocht naar  Berlijn afreist, ziet haar daar
 zowaar voor het journaille een fragment uit 'The Crucible' *opvoeren*!
 Het is volkomen identiek, er is geen enkel verschil, het is buitengewoon
 schokkend. Het is allemaal gespeeld.
 In de recensies van deze film,
     http://www.imdb.com/title/tt0115988/usercomments?start=0
 ziet men alle thema's van AHA langskomen - en dat kan bij zo'n film-figuur
 als AHA geen toeval zijn. Als copiiste zal ze deze film mogelijk gebruikt
 hebben om haar gelovigen te misleiden.

 Marc Fluks, Amsterdam