Nieuwe (tijdelijke) immigratiewetten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue May 23 07:45:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ach "iedereen in Den Haag" enzo... Er is verschil tussen mopperen en
> kritiek uitoefenen hoor. Ik kan helemaal niets met wat je schrijft.

Kortom: je bent helemaal niet in discussie?

> Ik gaf aan waar mijn ergernis uit de eerste alinia naar verwees.

> Nee maar ik kán er gewoon niets mee. Deze thread begon toch met het NRC
> artikeltje waarin nou juist staat dat er iets verbeterd zou gaan worden?

> Zo zo, dus dat zou ik gesuggereerd hebben...

Zij zijn groot en ik (Bart) ben klein en dat is niet eerlijk .....

> En ook nog bevooroordeeld
> ook nog. Ik word hier niet blij van.

Terecht, het past niet bij je en toch staat het er bol van.

> We schrijven toch wel allebei in
> het Nederlands, ik controleer maar even...

Jij onnavolgbaar, als je het mij vraagt.

> Nee, ik suggereer dat In 't Veld naar mijn mening de essentie mist. Niet
> expres neem ik aan, en als hij pleit voor een einde aan het "xenofobe
> klimaat", dan lijkt dat toch op de wens tot het oplossen van
> integratieproblematiek te wijzen...

????
Ik haal wat Mark al aanhaalde er weer even bij:
"
'Hoogleraar en bestuurskundige Roel in 't Veld, regelmatig kritisch
over pogingen van kabinetten om de kenniseconomie te bevorderen, meent
dat maatregelen om de immigratie van hoogopgeleiden te
vergemakkelijken niet helpen zolang het „xenofobe klimaat" in
Nederland aanhoudt. Volgens hem moet Nederland ophouden zich te
gedragen alsof het een begerenswaardig land is, waar mensen blij mogen
zijn dat ze mogen komen werken. „Wij krijgen nog ongelofelijk veel
spijt dat we het voor mensen zo moeilijk maken naar dit land te
komen." '
"

Welke essentie mist ie nu, Bart? Want dat doet ie volgens jou maar die
benoem je niet. En is het niet zo dat je zijn essentie volledig hebt
gemist?

> Ik geef een serieuze analyse die wijst op het gevaar van Wilders II.

Je geeft wat, Bart?

> Een  analyse, misschien kritiek,

Het slaat werkelijk nergens op.

> maar geen beschuldiging. Daar kun je op
> reageren met "onzin". Of je kunt er op in gaan waarom die analyse of die
> kritiek niet (of wel) zou kloppen.

Welke analyse? Niets gezien dat daar voor door kan.

> Discussiëren met iemand die "onzin" roept staat niet erg hoog op mijn
> prioriteitenlijstje.

Breng dan wat in, Bart. Laat die houding van je ... ga de discusie aan.

> Je hebt mensen die niet zien omdat ze niet kunnen zien.

Flikker nou toch eens een eind op met soort onzin. Wat moet ik ermee?
Wat wil jij er eigenlijk mee?

> En je hebt
> mensen die niet zien omdat ze verkiezen niet te zien.

En je hebt mensen die niet kunnen discussieren omdat ze niets te
vertellen hebben, dag Bart.

Henk Elegeert