Nieuwe (tijdelijke) immigratiewetten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue May 23 07:27:24 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik kan daar niet meer ONeens mee zijn, Mark.
>
> Nederland IS een begerenswaardig land, waar we trots op kunnen zijn,

Oh, wat zijn trots .... Bart, het hele land schaamd zich dood. Zo'n
miljoen Nederlanders leven hier in arren moede. 70% van hen is vrouw.
ASO is aan het hervormen geslagen en wil de rit uit zitten om te kunnen
gaan oogsten. Niet het in 's landsbelang maar welbewust en gekozen
politiek eigenbelang.

> en waar we zorgvuldig aan verder moeten bouwen.

Wees gerust, daar wordt verder aan gebouwd, Bart. Het betuttelen zal
doorgaan ....

 > Elk land heeft zo zijn problemen.

Zie je, ik dacht al, we kunnen niet het enige land zijn dat zo zijn
problemen kent .....

 > Die In 't Veld heeft last van het typische
> Calimero-wereldbeeld, wat van winnaars verliezers maakt.

Zeg nou toch eens iets verstandigs man. Wat moet ik met zulk (negatief
ook) geleuter?

Wat maakt van winnaars verliezers, Bart ? Het last hebben - volgens mij
schrijf jij dat de man toe hoor - van een Calimero-wereldbeeld ?

> Ik heb nog nooit iets verstandigs van deze man vernomen.

Zo zie je maar hoe je van winnaar verliezer kunt worden, Calimero. :)
Zij zijn groot en ik (Bart) ben klein en dat is niet eerlijk, Oh nee. :))

> Er bestaat in Nederland juist heel erg veel waardering voor *goed
> functionerende*, succesvolle import-nederlanders. Zie hoe gemakkelijk
> Hirsi Ali in het parlement kwam.

Dag Bart, verder alles goed met je?

> Alleen het is een trauma voor veel mensen als ze in eigen land door
> weinig presterende moslims voor 'ongelovige' en dergelijke uitgemaakt
> worden, en als groepen jongeren van buitenlandse komaf met een
> uitkering, een brommerscootertje en een mobieltje tevreden zijn en op
> straat rondhangen.

Zeg meneer de traumatoloog, heb je ook een linkje naar een onderzoek dat
het door jou veronderstelde ook onderbouwd, of wouwel je maar wat?

 > Zo'n Nederland wil ik niet.

Plannen te vertrekken, Bart? Nee, serieus waar ga/wil je heen?

 > Als de woede daarover
> geen sociaal geaccepteerde ("politiek correcte") uitweg kan vinden dan
> komt het uiteindelijk op allerlei andere manieren naar buiten.

Welke DREIGING hangt ons boven het hoofd, Bart. Vertel vertel ....
Waar(om) heb jij jouw woede op zitten potten?

> En je kunt wel praten over vooroordelen en discriminatie, en dat is het
> natuurlijk ook gedeeltelijk, maar dan ben je nog steeds bezig de reëel
> aanwezige gevoelens te ontkennen of te onderdrukken.

Popelepop, waar gaat dit over, Bart? Zedepreekje aan het voorbereiden?

 > Dat is niet de
> manier, je moet benoemen en erkennen wat er gaande is voordat je er
> effectief wat aan kunt doen.

Zie je. :)

> Nederland is grotendeels ontkerkelijkt, en dan kun je wel
> godsdienstvrijheid hebben, maar mensen die een totaal aan onze cultuur
> vreemde Islam boven alles stellen roepen weerstand op, en hoe
> zichtbaarder men het uitdraagt hoe sterker de weerstand.

Lul toch niet zo'n onzin, man. Ga eens de straat op. Praat daar eens.
Wat heb je nu zoal benoemd en erkent? Nog even los van wat er werkelijk
gaande is? En wat gaan we effectief aan doen, Bart?

"Armoede treft steeds meer gezinnen met kinderen, blijkt uit de monitor
(het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Centraal Bureau voor
de Statistiek (CBS) in de Armoedemonitor 2005). Een op de acht
Nederlandse kinderen groeit op in een gezin met een laag inkomen. Het
gaat in totaal om 430 duizend kinderen onder de 18 jaar."

> Dus de enige manier om de druk van de ketel te halen is om op een
> geschikte manier uitdrukking te geven aan wat er allemaal bij grote
> groepen (ik denk zelfs de ruime meerderheid) speelt, zodat daarna van
> alle partijen een meer realistisch besef ontstaat van wat gaande is, en
> hoe de tegenstellingen verzacht kunnen worden.

Popelepop, waar gaat dit over, Bart? Aan het fabuleren geslagen? Of had
je een joint op, of een ander geestverruimend middel?

"
Een op de acht Nederlandse kinderen groeit op in een gezin met een laag
inkomen. Het gaat in totaal om 430 duizend kinderen onder de 18 jaar.

Niet-westerse allochtone Nederlanders hebben van oudsher vaker een laag
inkomen dan andere Nederlanders. Hoewel de verschillen kleiner worden,
is het aandeel lage inkomens bij Turken, Marokkanen en Antillianen nog
steeds vier keer zo hoog. Veel zelfstandig werkende allochtonen, zoals
kleine winkeliers, hebben een laag tot zeer laag inkomen.
"

> Of je kunt wachten op een versie van Wilders die wél voldoende charisma
> heeft. Die krijgt dan Pim Fortuyn's zetels.

Zucht .... Oh, ehhhh...
Wanneer vertrek je, Bart? :)

Henk Elegeert