Nieuwe (tijdelijke) immigratiewetten

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon May 22 12:54:56 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart, wat je zegt is absoluut niet in strijd met wat In 't Veld
opmerkt. We kunnen een begerenswaardig land *zijn* - vergeleken met
vele andere landen, maar uiteraard niet vergeleken met het VK en de
VS... - maar tegelijkertijd kunnen we hard op weg zijn om te dalen op
de ladder van begerenswaardige landen, juist omdat we beleid maken en
vooral uitdragen gebaseerd op het uitgangspunt dat iedereen wel naar
Hollandland toe zou willen komen. En dus ligt de nadruk op beperken
van immigratie ipv het stimuleren van Nederland als vestigingsland
voor buitenlandse werknemers, studenten, ondernemers, etc.

We hadden een prachtige reputatie, maar momenteel doet iedereen in
Den-Haag (het kabinet en de meerderheid in de kamer) er alles aan om
die reputatie om zeep te helpen. En dat doet veel meer schade dan dat
het verruimen van immigratieregeltjes oplevert.

Voor Verdonk is het zelfs haar kernboodschap.... :-(  Vandaar dat
Brinkhorst flink kwaad op haar is geworden in het torenkamertje,
uiteraard...

Groeten,
Mark Giebels