Waarom prive Erik?

Mon May 22 10:03:32 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL> richting Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>
 aangaande diens opmerkelijke wijze van argumenteren,
>Voor mij geeft dat aan dat je een gebrek aan (tegen)argumeneten hebt.

 Maar Erik gebruikt geen argumenten, hij gebruikt een boekje over argumenta-
 tieleer,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0605&L=d66&X=&P=R45355
 Zelf voer ik graag data als argument op - vandaar dat ik veel naar bronnen
 verwijs (van Erik mag dat dus niet, dat noemt hij 'de lijst op baggeren',
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0605&L=d66&X=&P=R32579
 waarbij ik het onderwerp waarover ik zou 'baggeren' in zijn belevingswereld
 onderstel te haten). Kijk, nu bagger ik opnieuw (maar haten, no way, ik ben
 niet persoonlijk betrokken bij de onderwerpen waarop ik reageer of die ik
 aanslinger). Ik vind het leuk om dingen te begrijpen, om feiten te verbinden
 met de wijze waarop men over die feiten denkt. Wetenschap en politiek vormen
 dan een bron van inspiratie, de reacties van anderen kunnen daarbij corrige-
 rend of aanvullend zijn...

 Erik beargumenteert niet, want daarmee zou hij in zijn belevingswereld het
 beargumenteerde immers haten. En dus richt hij zich uit arren moede op de
 discussianten en doet voorkomen dat hun belevenswereld hetzelfde zou zijn
 als die van hemzelf (als Erik mij 'Dr. Wartaal' noemt, deklassifiseert hij
 daarmee zichzelf, maar dat ziet'ie zelf anders). Een mens moet toch wat...

 Als men dat deconstructivistische trekje van Erik doorheeft, dan valt'ie
 best mee. Ik denk dat iedereen zich het leplazerus zou schrikken als Erik
 plotseling een argument zou gebruiken (ook gij, Erik ?)...  :-)

 Marc Fluks, Amsterdam