Peilingen 19 mei 2006

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun May 21 18:55:51 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik denk dat binnen D66 heel duidelijk plaats is voor kritiek, maar dan
> moet je veel mensen kunnen overtuigen dat je een punt hebt, en er moet
> iets mee gedaan kunnen worden. Maar paradoxaal genoeg moet je juist
> heel veel gemeen hebben met de 'grootste gemene deler' van die andere
> 11.000 D66-leden wil je kritiek kunnen aanslaan. En, het lijkt me
> duidelijk dat jij eerder een knipperlicht-relatie met D66 hebt...

Je bedoelt aan-uit-aan etc. Zelf zie ik het anders: als ik bij een
bushalte sta, en ik wil met een bus naar een bepaald doel toerijden, en
ik stap de bus in, dus koop een kaartje, dan verwacht ik dat die bus op
z'n route blijft. De chauffeur krijgt op een gegeven moment de kolder in
z'n kop en gaat linksaf, rechtsaf, gaat allerlei rare wijken in, keert
zelfs om. Ik vraag aan de chauffeur: waar ga je naartoe? Hij zegt: doe
niet zo lastig, ongeleid projectiel. ík bepaal hier de route. Kijk, dan
stap ik de bus uit. Want die bus is geen doel op zich, maar een
vervoermiddel richting een doel. Dan ga ik maar liever lopen. Als die
bus dan na een uurtje weer komt langs rijden en de chauffeuse zegt:
sorry, we deden het fout, we zaten niet op koers, we gaan weer op koers
liggen, tja, dan stap ik weer in. Is dat knipperlicht? Nee, het is
doelgericht blijven .