Peilingen 19 mei 2006

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat May 20 15:57:12 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> [...]

Zolang er in Nederland wat te kiezen valt, en laten we hopen dat dat zo
blijft, zullen de verschillede partijprogramma's niet zonder
compromissen over en weer met elkaar verenigbaar zijn. En daar we geen
regering kunnen vormen zonder coalitie, houdt jouw opstelling
logischerwijs in dat Nederland onregeerbaar zou worden.

De PvdA heeft ooit wat geëxperimenteerd met "breekpunten" en het is ze
geloof ik niet erg goed bevallen. Maar dat let Hein niet om net te doen
of elk verkiezingsprogramma louter uit breekpunten zou bestaan, uit
"beloften" die onvoorwaardelijk nagekomen zouden moeten worden.

Wat in verkiezingsprogramma's staat zijn dan ook geen beloften dat iets
gerealiseerd zal gaan worden, dat kan geen enkele partij beloven. Zelfs
de grote PvdA heeft vrijwillig verkozen om vrijwel geen enkele "belofte"
waar te maken, daar ze in de oppositie hebben plaatsgenomen.

Nee, die beloften zijn dat de partij *er naar zal streven* om genoemde
punten te realiseren.

Metaforische hersenverkalking kan wellicht slechts met metaforische
azijn behandeld worden, dus laat is zeggen dat je redeneervermogen
betere tijden heeft gekend, Hein, ooit deed je het best redelijk in een
debat-wedstrijd, maar je vaardigheid is blijkbaar wat roestig geworden ;-)

Bart