'Normaal' (was: VVD e.v. wisten van Magan...)

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat May 20 15:30:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 20-mei-2006, om 15:09 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks het volgende
geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>
>  Hahahaha... leuk.
>
>  Het quintessens van de grap (en daardoor ook verhelderend m.b.t.
> eerdere
>  opmerkingen) is overigens vrij simpel. Ik hanteer 'normaal' als
> een kwan-
>  titatief begrip (iets dat men materieel kan afwegen)

merk je wel eens dat anderen je niet meteen begrijpen dan, marc? ;)

> terwijl het woord
>  in de spreektaal vaak als een kwalitatief begrip wordt opgevoerd
> (hoe iets
>  'hoort', het immateriele waarvan niet mag worden afgeweken).

klopt imo dat deze definitie 'normaler' wordt gevonden. ;)

> In het ideale
>  geval zijn beide begrippen dezelfde; dan benoemt men het
> immateriele met
>  het materiele.

grin
wat leuk dat begrippen in de taal zo verschillend kunnen worden
uitgelegd.
ben ik dol op.
en ook leuk als mensen erover na willen denken.

> Ik ben materialist en dus refeer ik naar het kwalitatieve
>  begrip; een 'normen en waarden'-pief

die natuurlijk ook best een materialist kan zijn, of kan dat niet in
jouw woordenboek marc?

> referereert uiteraard naar het kwali-
>  tatieve begrip. Dat zou veel verklaren...

veel WAT zou dat verklaren?

>  Even iets anders dat ik net zo goed even kan meeposten: ik kwam in
> Het
>  Parool net nog twee D66-cartoons tegen,
>     http://www.parool.nl/columnisten/joep_bertrams/beeld/051106-
> pechtold.gif
>     http://www.parool.nl/columnisten/joep_bertrams/beeld/051506-
> joep.gif
>  Vooral de tweede is vreselijk pijnlijk... maar ja, daardoor toch
> ook weer
>  heel leuk.

ik ben vandaag beetje dom, maar die tweede snap ik niet, leg eens uit
ajb. hoezo B2? en hoezo dat krakkemikkige auto'tje?
wat ligt er op de grond? bloed? olie?

gr elma