Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat May 20 13:46:24 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

> Een gevangenisdirecteur heeft te maken met mensen, die bij wijze van
> vergelding van hun vrijheid zijn beroofd.

Dan kan ze gerust MP worden. Dit land is met medewerking van D66 voor
velen - ik mis de grond van vergelding nog - tot een land waarin zij van
hun vrijheden zijn beroofd. (Krijgen -bewust- de)Beschikke(i)n(g) over
onvoldoende middelen om deel te kunnen nemen aan de maatschappij.

> Een minister, die mensen behandelt als ware zij een
> gevangenisdirecteur, ziet over het hoofd, dat in een vrij land

Het land is zo vrij dat het om politieke redenen geen zin meer heeft om
bijvoorbeeld vrachtwagenchauffer te worden, of timmerman, of ach ..., he?

 > (de term democratie durf ik zelfs even niet te gebruiken) aan het
> gedrag van mensen juist geen beperkingen worden opgelegd

Haha. Het land is overgeregeld, zie de aanklachten van Fritz. Men lost
niets op en legt voortdurende beperkende maatregelen op. Men is zelfs
overgelevert aan volstrekte willekeur aan maatregelen afkomstig van de
'overheid', uhhh..... politici.

 > en de keuzes aan hen zijn.

Haha, de keuzes aan hen, Tjerk? In deze democratie zijn er politieke
partijen die het nodig vinden om voor(/ten behoeve van hun) Europa de
keuzes van hun onderdanen te beperken. Dit kabinet lijkt -ALWEER- van
plan om de grieven van de burgers aan de kant te schuiven.

> Het lijkt me aanbevelenswaardig Verdonk weer tussen de muren te
> sturen, en haar niet meer Ter Beschikking te Stellen (ook wel TBS genoemd)
> van de regering.

Als ze zo recht door zee is als ze zegt te zijn kon dat 'gevang' voor
velen wel eens te verkiezen zijn boven al die vermeende vrijheden.

Henk Elegeert