VVD e.v. wisten van Magan...

Sat May 20 10:05:51 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

De overheid wist kennelijk de feiten, over haar eigen beslissingen, en deed
er niets mee om die te vernietigen of formeel te corrigeren. Als een burger
de vermeende feiten verneemt die de overheid kenbaar maakt, heeft die in de
meeste gevallen een uiterst beperkte verweertermijn, en anders kun je er
niets meer tegen ondernemen. Ook hier zit een punt van onevenwichtigheid,
wat geen nieuws is. De overheid vind het naar zich zelf niet redelijk aan
korte termijnen gebonden te zijn en dat daarna zaken vastliggen, maar
burgers moeten het er maar mee doen. Uiteraard maakt het uit hoe ernstig
zaken relatief zijn, en hoe ernstig de gevolgen van achteraf, ook heel erg
laat, gebleken onjuistheden. Maar steeds weer steekt mij de ongelijkheid, de
onevenwichtigheid, in het spel tussen overheid en burgers.

Fritz